15 Eylül 2020 Salı

"Beni Obradovic ile kıyaslamayın"

-HABER

Fenerbahçe Beko Erkek Basketbol Takımı, 2020-21 EuroLeague sezonu öncesinde Medya Günü ’nü 15 Eylül Salı günü Ülker Spor ve Etkinlik Salonu ’nda düzenledi. Fenerbahçe Beko Genel Menajeri Gherardini, başantrenör Igor Kokoskov ve takım kaptanı Melih Mahmutoğlu açıklamalar yaptı. Obradovic'in ayrılık süreci nasıl işledi? Kokoskov'un hedefleri neler? Melih Mahmutoğlu takımın durumunu nasıl görüyor? İşte basın toplantısında yapılan açıklamalar…

Gherardini, yeni sezon öncesi planlamalarını anlattı

Fenerbahçe Beko Genel Menajeri Gherardini, yeni bir takım kurduklarını ve Kokoskov ile birlikte başarılı olacaklarına inandığını söyledi. Gherardini, Obradovic ile yaşanan ayrılık süreci ve kendi kariyer planlaması hakkında da konuştu.

"Aynı başarıları Kokoskov ile yaşamak istiyoruz"

Gherardini, “Hem Euroleague hem de Türkiye ’de çok güzel bir sezon olsun istiyoruz. Yeni bir sayfa açtık. Fenerbahçe Basketbol Takımı, adını tarihe yazdırdı. Çok önemli oyuncular ve antrenörlerle iyi işler yaptık.

Takımda büyük değişiklikler oldu. Koç Obradovic ’e ve bütün oyunculara teşekkür ediyoruz. Yeni sayfamızda Kokoskov ile aynı başarıyı yakalamak istiyoruz. Sezon başlangıcı için çok heyecanlıyız. Yeni takımımızı çok seveceksiniz. Medyanın da rolü çok önemli. Bu değişik anlarda medyaya da ihtiyacımız var” dedi.

Obradovic'in ayrılık süreci...

Obradovic'in ayrılık süreci...

Aldıkları kararın çok zor bir karar olduğunu söyleyen ve süreci anlatan Fenerbahçe Beko Genel Menajeri, “Çok kolay bir karar değildi. Obradovic ile çok özel bir dostluğumuz var. Sadece antrenör değil dostumdu. O zaman geçtikçe ara vermeyi düşündü. İnanılmaz stresli bir iş. Arada bir durup şarj olmak gerekiyor. Kendi açımdan da düşündüm. Fenerbahçe ’ye olan bağlılığımı düşündüm. Burada yaşadığımız tecrübeleri, güzel günleri düşündük. Obradovic ile yöneticilerle konuştuk. Zor günlerde burada kalmaya karar verdim” ifadelerini kullandı.

Transfer sürecinin işleyişi...

Gherardini, transfer konusundaki işleyişin önceki dönemde olduğu gibi ilerlediğini anlatırken, “Obradovic ile de transfer konusunda da görüşürdük.

Bizim bütçemizin biraz değişmesi gerekiyordu. Ona uymamız gerekiyordu. Daha fazla çalıştık. Elimizden gelen en iyi kadroyu kurmaya çalıştık. Sorumluluk da aynıydı. Sadece bütçe değişti. Çok iyi bir oyuncu grubuna sahibiz. 2 kat yüksek bütçelerle kıyaslamamak gerekiyor” dedi.

"Fenerbahçe'ye çok büyük saygım var"

Igor Kokoskov da Fenerbahçe ’de olduğu için çok mutlu olduğunu belirtti. Kokoskov, ”Çok heyecanlı ve mutluyum. Çok kısa süredir buradayım ama çok sıcak bir karşılama oldu. İstanbul ’a birçok kez geldim. 5 yıl önce Obradovic ’i de ziyarete gelmiştim. Milli Takım ile de buraya geldim. İstanbul ’a, Türkiye ’ye ve Fenerbahçe ’ye çok büyük saygım var” dedi.

"Takımı önemli başarılara taşıyacak seviyeye getireceğiz"

Fenerbahçe ’nin büyüklüğünü bildiğini anlatan yeni koç, “Fenerbahçe markasının ne kadar büyük olduğunun farkındayım. Beklentilerin de olduğunu biliyorum. Çok zor bir dönemdeyiz. Çeşitli sebeplerden ötürü belirsiz bir sezon var önümüzde.

Biz koçluk için, takım da oynamak için heyecanlı. Hem eski oyunculardan hem de yeni oyunculardan oluşan bir sentez oldu. 6 tane yeni oyuncumuz var. Sentezlenmiş bir takım oluşturduk. Çok iyi bir oyuncu grubuyla çalışıyoruz. Profesyonel ve konsantreler. Sağlıklı bir ortam var. Basketbolcular, Fenerbahçe ’nin parçası olduğu için çok mutlular. Söz verdiğimiz bir şeyler var. Tecrübemizi, bilgimizi takımla paylaşacağız. Takımı önemli başarılara taşıyacak bir seviyeye getireceğiz” görüşünü paylaştı.

"Antrenörler olarak kıyaslama yapmıyoruz"

Kokoskov, pandemi süreci hakkındaki fikrini açıkladı ve kendi stilini şu sözlerle anlattı:

“Covid-19 dönemi insanlık için bir uyanış oldu. Biz eğlenceli bir iş yapıyoruz. Pandemi bir uyanış oldu. Biz işimiz nedeniyle çok şanslıyız. Ama mesaj almamız ve birbirimize destek olmamız gerekiyor. Bu bir dönüş ve normalleşme adımı. Yaşanan süreçten mesajlar almalıyız. Medyanın öneminden bahsettik. Biz antrenörler olarak çok fazla kıyaslama yapmıyoruz. Biz taraftarlar için oynuyoruz. Gün gün ilerliyorum. Eksiklerimizi tamamlamaya çalışıyoruz.

Modern basketbol kazanmaktır. Hızlı ve yavaş takımlarda çalıştım. Çok hızlı basketbol oynama sözü vermiyorum. Takımın kültürü basketbolu belirler. En iyi oyuncularımız nasıl bir basketbol oynayacak? Bu çok önemli” yanıtını verdi.

"Obradovic'e saygım büyük"

Ayrıca başantrenör Kokoskov,”Obradovic ile çok fazla konu hakkında konuştuk. Her zaman burası için iyi şeyler söyledi. Kendisi benim mentörüm diyebilirim. Buraya Euroleague Kupası getirdi. Ona saygım çok. Ben de burada olduğum için çok mutluyum. Öz güvenimiz yüksek. Kendimizi kimseyle kıyaslamıyoruz. Sadece fotoğraflarda güzel oynayan bir ekip olsun istemedik. Kaliteli bir ekip kurmayı hayal ettik” açıklamasını yaptı.

"Beklentilerin farkındayım"

Son olarak Kokoskov, her maçı kazanmayı arzu ettiklerini söyledi ve beklentilere karşılık vermeye çalışacaklarının altını şu sözlerle çizdi:

“Medyaya saygılıyım. Fenerbahçe taraftarlarının takımı ne kadar sevdiğini biliyorum. Sosyal olarak da taraftarlar işlerini çok iyi yapıyor.

Görürseniz sahte hesap olabilir. Türkçe bilmediğim için benimle ilgili ne yazdığınızı bilmiyorum. Tabii şaka yapıyorum. Çok büyük sözler vermek istemiyorum ama beklentilerin farkındayım. Her maçı kazanmak istiyoruz. Takımı en iyi şekilde hazırlayacağız. İyi bir takımımız var rakiplerimiz var. Takımımızı seviyoruz. Önemli başarılar kazanmak için de elimizden gelen her şeyi yapacağız. Verdiğimiz sözleri tutmak zorundayız. Bahsettiğimiz değerli koruyacağız.”

Melih Mahmutoğlu: "Hedefimiz şampiyonluk"

Fenerbahçe kaptanı Melih Mahmutoğlu da dikkat çeken sözlere imza attı. Mahmutoğlu, “Bu salonda olmak heyecan verici. Sağlıklı bir sezon olsun. Zor dönemler geçirdik. Bizim için değişik bir sezon olacak. Maçlar seyircisiz olacak. Biz elimizden geleni yapacağız. Benim 8.senem olacak. Yeni bir takımımız ve hocamız var. Zeljko Obradovic ’ten çok şey öğrendim. Igor ’dan da çok şey öğreneceğime eminim. Sıcak bir ortam var. Sezona iyi başlamak istiyoruz. Hedefimiz şampiyonluk. Biz parkede en iyi performansı vermeye çalışacağız. Herkes için sağlık dolu bir sezon olsun” dedi.

"Yaş ilerledikçe daha iyi şut atmaya başladım"

Sarı-lacivertli oyuncu sözlerine, ”Yaş ilerledikçe daha iyi şut atmaya başladım.

Topla oynayamadık, maç yapamadık. Mental olarak kendimi hazırlamaya çalıştım. Ben bu arayı iyi değerlendirdiğimi düşünüyorum. Eğer profesyonelseniz iyi hazırlanmak zorundasınız. Ben ekstra çalışmalar yaptım. Hoca ile konuştuk ve görüştük. Takımın neye ihtiyacı olduğunun farkındayım. Profesyonel sporcular iyi çalışmalı. Ritimden düştüğümü sanmıyorum. Ayrıca daha da iyi olacağıma inanıyorum” şeklinde devam etti.

Euroleague oynanmalı mıydı?

Mahmutoğlu, pandemi sürecinde Euroleague ’in oynanıp oynanması tartışmalarına, ”2 ay evde geçen süreçten sonra ne kadar sağlıklı oynanabilirdi? Bu soru işareti. Benim bildiğim kimse oynamak istemiyordu. Herkes Covid-19 ’dan korktu. Keşke NBA ’de oynandığı sistem gibi olsa. O zaman herkes mutlu olur. Şu anki önlemlerle bir şekilde sezonu oynayacağız. Seyirci olmayacak, testlerimizi olacağız. İnşallah sağlık sorunları olmadan süreci tamamlarız” yanıtını verdi.

"Hoca bizden ne istiyorsa yapacağız"

Fenerbahçe Beko kaptanı, ”Burası Fenerbahçe ve çok büyük bir camia. Gidenler de gelenler de büyük bir camia olduğunu biliyor.

Tarihe geçmiş isimler. Gelen oyuncular da Fenerbahçe ’nin ne kadar önemli bir kulüp olduğunu biliyor. Her gelen şampiyonluk ve kupa için geliyor. 7 senedir alışılmış bir sistem var ama biz profesyoneliz. Hayatta böyle durumlar olur. Antrenör değişikliği olabilir. Hoca bizden ne istiyorsa yapacağız. Kulübün şampiyonluklar hedeflediğini biliyoruz. Oyuncular istekli ve heyecanlı. Önemli olan da bu” diyerek sözlerini tamamladı..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder